sobota 6. července 2013

Blue Mountains

Dopoledne si vyzvedáváme auto, které budeme mít pronajaté na dobu 44 dní. Po dlouhém vybíráni z několika půjčoven jsme se nakonec rozhodli pro společnost Juicy, která má sídlo "nedaleko" letiště, tady termín nedaleko má rochu jiné pjetí Půjčili jsme si o trochu vetsi auto než byl náš Hugo :-), za posteli je tady ještě prostor pro kuchyňku a umyvadlo :-) předpokládáme, že to bude opět náš domeček na kolečkách.

A jméno si nese po světoznámém trháku krokodýl Dundee, který byl natočen v oblasti severního teritoria Darwin, kam nás taky doufáme doveze a nejen tam. Cesta do půjčovny byla celkem snadná, vse jsme si zjistili den předem v infocentru a ušetřili tak za drahé metro 16 AUD, které vede na letiště. Použili jsme spoj 555 ktery jezdí v Sydney zdarma a pak bus M20 až na místo, v autobuse nás paní lákala do kostela,

protoze byla zrovna neděle. půjčovně to šlo rychle a my tak po nákupu mohli konečně zamířit poznávat národní park. Ztratili jsme dost času vymotavanim se ze 4 milionového města a vyhýbáním se placeným usekum. Řízení s Dundeem je legrace až na nesmyslne umístěné zpětně zrcátka, která nejdou poradne nastavit. Prekvapila nas trasa, ktera vede do parku,  2 az 3 proudy v kazdem smeru. Až ve 4 jsme na míste vzhledem k tomu ze je o pul 6 tma moc času nám nezbývá.

Navštěvujeme největší ikonu parku tři sestry, které ale nejsou to nejhezčí co zde můžete vidět. Pote odjíždíme do Blackheath kde vaříme a ulehame v 6 do auta :-). e svítáním jsme na nohou, to co ztrácíme večer doháníme ráno, a tak v 8 jsme úplne sami na G... Lookout. Vydáváme se na trek po balkoně kaňonu a sledujeme vodopády, které teď měli dostatečný přísun vody. Cestu nám zpříjemnuji poletujici papousci.

Za celou dobu nikoho nepotkávame. Důvod je jasny, jsme hodinu chůze od parkoviště..  Po navratu jedeme na Evans Lookout  , kde se nikam dal nepoustime. Dalsi zastavkou jsou Katoomba falls, k vyhlidce schazime pralesem do kanonu, kde se ještě před chvíli držela mlha. Razem se ochlazuje o nekolik stupnu. Den jeste neskoncil a tak objizdime vsemozne vyhlidky a absolvujeme ktratke walky. Dnes jsme toho stihli opravdu dost. Ulehame na ceste zpět do Sydney.